Nyårslistan!

Då var det året slut!



Vi hade planerat dåligt inför nyårsafton men vi fick hit en kompis som åt middag med oss innan vi gick till HG en sväng. Jag hade planerat att spendera tolvslaget på mitt tak med perfekt utsikt över fyrverkerierna men det fick bli ett annat år. Från HG ser man ju slottet och fyrverkerierna där jättebra, väldigt vackert var det!  Inne i lokalen var det dock tonårsdisco så vi samlade ihop ett gäng "vuxna" och gick tillbaka hem till oss, som mest blev det 20 pers i min lilla 31-kvadratare! Väldigt trevligt, även om jag blev lite överspänd en stund och oroade mig över eventuellt spill i soffan och över en bokhylla som nästan föll.

Nedan följer den traditionsenliga nyårslistan:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det hoppas jag verkligen! Dock är det oroväckande svårt att dra sig något till minnes...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga. 



3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, det har fötts en liten Hugo och en liten Patrik! 



4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, jag och Michael Jackson kände knappt varandra. 



5. Vilka länder besökte du?

Frankrike, en Parisresa som jag inte rescenserat här. Det var toppen i alla fall! Under den två timmar långa kön vid Eiffeltornet kändes det till och med som en solsemester.  =)   Förutom det hann vi med Notre Dame, en tripp till Versailles, en massa shopping samt en hejdundrande julfest på en hyrd nattklubb vid Triumfbågen.



6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?

Mer i lön kanske? 



7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Hmm, det ända datum som kommer till mig är 15 december, inte för att det är raringens födelsedag utan för att det var datumet för vår kontorsflytt. Det är inristat nu, efter alla förberedelser vi haft. 



8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag började jogga igen. Jag ska börja jogga igen nästa år också.  ;P



9. Största misstaget?

Främst jobbrelaterade. 



10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag hostade i ett par månader och jag fick väldigt ont i armen av vaccinationen, det är väl det. 



11. Bästa köpet?

Min Mac! Vilket kap, även om den var lite sliten i sömmarna. 



12. Vad spenderade du mest pengar på?

Bilen antar jag, och garaget. Men det är värt varenda krona nu på vintern när jag slipper skrapa bilen om morgnarna.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Våren och livet och skogen och familjen och julen!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Fever Rays Coconut, Koops Come to me och Muses Supermassive Black Hole.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Medel kanske? En del humörsvängningar har det blivit. Undrar om det beror på p-tillsatta hormoner, jag vet att jag såg på mig själv som väldigt harmonisk och stadig pre pojkvänner. 



16. Vad önskar du att du gjort mer?

Varit ute ännu mer! Tänkt några steg längre på jobbet, i vissa projekt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Skjutit upp måsten, det ger ju bara onödig ångest i efterhand. Jag fattar inte varför så många av oss fungerar sådär!

18. Hur tillbringade du julen?

I Finspång med min släkt på julafton, sedan vidare till Gävle och svärfamiljen. 



19. Blev du kär i år?

Nej.

20. Hur många one night stands?

Noll.

21. Favoritprogram på TV?

Same as last year, Top Gear! Och jag gillade även United States of Tara. 



22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej.

23. Bästa boken du läste i år?

Hm, jag lägger min röst på en som jag redan skrivit om här i bloggen - Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen.

24. Största musikaliska upptäckten?

Koop gillar jag!



25. Något du önskade dig och fick?

Snö på julafton! (Och så måste jag nämna födelsedagspresenten från min bror, dessa postrar kom han ihåg att jag gillade och fixade (via Mathias som jobbar på en reklambyrå) kopior på dem åt mig som han ramade in!) 



26. Något du önskade dig men inte fick?

Att ha fått se fjorderna i Norge i somras. Kanske nästa sommar!

27. Årets bästa film?

Coraline och spegelns hemlighet, tror jag. Upp gillade jag också! Bägge passade utmärkt i 3D. 



28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Firades av tjocka släkten i Finspång, som vanligt! 



29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre hosta under hösten, jag fick inte tillfälle att njuta av att vara ute i de vackra höstskogarna i det vackra vädret. 



30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Alltmer påverkad av att jag jobbar på ett kontor. Lite mer prydligt och vuxet. 



31. Vad fick dig att må bra?

Jag själv, genom att ha sett till att må bra. Vackra tankar!  





32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag erkänner - Robert Pattinson.



33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Miljödebatten. Saab-affären följde jag ju också, vissa delar av den kan man ju kalla politisk.

34. Vem saknade du?

Min bror, vi träffas för sällan... 





35. De bästa nya människorna du träffade?

Visst har jag träffat nya trevliga bekantskaper men mest har jag umgåtts med de vanliga bästaste människorna! 



36. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Självständighet ger ett stabilt psyke. 



37. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Ashes in your hair remind me
What it feels like
And I won't feel again
Night descends
Could I have been a better person
If I could only do it all again?

And the sky is filled with light
Can you see it?
All the black is really white
If you believe it

- Nine Inch Nails

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Intressant, den här ska jag nog stjäla :)

2010-01-02 @ 13:34:02
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Malin

Gör det! Jag kommer att läsa. =)

2010-01-03 @ 12:33:22
Postat av: Hanna

KUL!

Jag vill med till Paris, speciellt slottet i versailles. Slott så flott!

Skippa P-pillrena säger jag! De är onda! Jag fick dödsångest av dem och minskad lust till allt.



PS. tycker att det borde finnas nån slags teleport till syskon. Så man kan se dem lite oftare.

2010-01-07 @ 20:04:22
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo! Älskar att det står "the end" i början av inlägget!

2010-01-07 @ 20:05:58
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0