En ovardagstorsdag, om ni kan läsa ut det ordet

Efter trevligt umgänge igår så tog jag sovmorgon helgdagen till ära. Eftersom det var så fint väder bestämde jag mig för att ta tillfället i akt och bege mig ut till Oset för en joggingtur. Underbart! Hamnade på småstigar bland blomstrande träd och sjungande fåglar, det var nästan sagostämning på det hela. Där kan ni helt klart hitta mig i sommar, på en filt läsandes en bok. Sväng bara in på den obefolkade grusvägen bort från vattnet, gå tills du passerat det vita och det rosa trädet som regnar blomblad över dig, och sväng sedan, efter krönet, till höger in på den lilla stigen som försvinner in bland buskarna. Därinne, bakom några vindlande krökar, ligger jag.  =)

Jag fastnade där ett tag innan jag sprang vidare för att bli lite småstångad av en ko. Tydligen befarade hon att jag skulle attackera hennes kalv, vilket jag självklart inte hade en tanke på så söt som den var! 

Väl hemma igen tog jag tag i strykhögen. Under tiden hann jag förlora den där underbara känslan solen och sommardofterna gav mig och är nu lite mer nedstämd. Det går inte alltid så bra att kväva vissa tankar, hur dumma de än är. Men Fever Rays Coconut på repeat i högtalarna funkar! 

Senare under dagen blir det förhoppningsvis lite grillning, om vädret håller i sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0