Kanske en chans till shopping

MItt internet krånglade ju förut så jag ominstallerade datorn för att fixa det hela. Ja, sedan var det problemet löst.

Tills idag när jag kom hem från jobbet, startade datorn och upptäckte att HP Wireless lagt av...

Konsulterade en datakunnig vän som kom fram till att detta tydligen är ett vanligt fel hos just min modell, ett fel hos moderkortet. Så nu antar jag att det blir en ny dator för mig! Denna är ju ändå två år gammal så det är kanske ingen idé att försöka fixa den.

Men pengarna... Jag har ju just betalat av det sista på bilen och hade sett fram emot att få se bankkontot växa till sig lite framöver. Men men, runt 10 000 kr för en dator, som man sitter vid typ jämt, är ju inte så mycket om man jämför med förra månadens service av nämnda bil för 5 000. (Förutom den lilla detaljen att 5 000 just försvunnit från kontot då som sagt...)

Nu följer ju också den stora frågan - PC eller Mac???

Kommentarer
Postat av: Pappa

Går inte det trådlösa via USB? Om inte kan du väl

använda det.

2009-03-21 @ 08:51:36
Postat av: MarySaintMary

Fast måste du ha trådlöst internet då, i en sån liten lägenhet?

2009-03-22 @ 19:32:23
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Malin

Trådlöst vill jag verkligen ha, dels eftersom jag förflyttar mig lite med datorn, dels för att gäster ska kunna surfa också och dels för att mina högtalare är trådlösa...



Men okej pappa, det finns ju billigare lösningar än att köpa en ny dator.

2009-03-23 @ 08:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0