Sommar och sol

Färskpotatis med smör och gräslök, jordgubbar med mjölk och grädde - nu är det sommar! Det är då jag längtar lite till Finspång, villan och trädgården. 

Men det gick att fira midsommar även i Örebro! Vädret var överraskande underbart och vi gick lättklädda till de goda vännerna med en pappkasse full med nybakta bullar och en ryggsäck full med flaskor från min granne Systemet. Vi hade varit pessimistiska nog att göra en skinksallad men de andra hade satsat på grillning och det föll bara solstrålar på oss så tji fick vi. Till efterrätt blev det förutom bullarna även macaroons, något jag inte ätit tidigare. Jag fattar inte hur så spröda, vackra, rosa små bakverk kan kallas något så löjligt som macaroons! 


Resten av kvällen blev det blod, svett och tårar framför Wii (minus blodet och tårarna, men det vägdes upp av svetten). En väldigt bra uppfinning, det där. 

Jaja, nog med prat om midsommar, det finns viktigare grejer att förmedla - ikväll börjar den nya säsongen av Top Gear! Be there or be square! (Förutom att man inte kan vara där, för det är typ flera års kö för att få vara med på plats i publiken. Men ladda hem det eller be square!) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0