Tjugondag Knut och andra festligheter

Det blev en väldigt trevlig lördagkväll till slut. Jag var inbjuden till ett gäng spexare, underbara människor hela högen! Jag brukar inte kunna känna mig så avslappnad i ett sällskap jag inte känner så väl ännu men det går inte att känna sig uptight eller på sin vakt med dem. (Jag träffar dem nästa lördag igen, på Örebrospexets provföreställning och provfest, men det är en egen historia i sig...)

I övrigt så har granen till slut massakrerats inför en tur till tippen. Jag har (med visst nöje) avbarrat den när jag ändå suttit framför tv:n. Detta görs genom att ta tag i spetsen på en gren, vrida den i 90 grader och sedan släppa. Är granen mogen (dvs död) trillar alla barr av med en gång på ett rätt tillfredsställande sätt. När jag var klar med denna syssla tog A fram sågen och släppte lös lite aggressioner (eller samlade på sig fler, de är ju riviga de där grenarna). Ännu återstår ju dock den där turen till tippen... Och den enorma barrhögen förstås.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är underbar du med!:) kram!

2009-01-28 @ 20:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0