En bok, en skål och en matta

Jag gillar citatet nedan ur Douglas Couplands Schampoplaneten, det är lite tvärtemot hur andra klichéaktigt brukar beskriva kärleken men ligger mycket närmare sanningen i de flesta fall:

Att träffa Anna-Louise var som att hitta en främlings inköpslista på golvet i ett köpcentrum och inse att det finns andra, mer intressanta dieter än ens egen. För första gången i mitt liv kände jag mig ofullkomlig.

Idag har det blivit en tur på stan, inspirerad av Underbara Clara var jag ute efter en skål på fot som blomkruka men hittade bara sådana i glas. Jag vet dock att farmor har en vit, kanske vill hon bli av med den. Hon rensar ut lite och förra helgen fick jag fyra glasskålar (som i glass, inte glas). 
Jag hittade dock en ny dörrmatta, med leopardmönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0