Pengar och ledighet

Har äntligen fått veta hur stor löneförhöjningen blev och jag är rätt nöjd! Den gäller från oktober så det blir en trevlig klumpsumma som dimper ner på kontot nästa månad.  =)

Dessutom kommer ju skatteåterbäringen framåt då också. Nice!

I övrigt blev det en ännu kortare arbetsvecka än tänkt, då jag tog ledigt igår för att hålla en sjukling sällskap på sjukhuset. Det blev faktiskt lite action i söndags kväll då jag fick köra in bilen i ambulansintaget! Men det gick bra och han har kryat på sig och fått komma hem nu. 

Såklart att situationen inte var så rolig för A men jag tyckte att det var hilarious att se honom, iförd blå sjukhusmjukisar, vandra runt i korridorerna med sin droppställning. Inget kul egentligen, men det såg av någon anledning väldigt komiskt ut i mina ögon... 

Nu är det snart The Mentalist! 

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

hehe. skadeglädjen är den enda sanna glädjen ;)

2009-04-08 @ 15:15:57
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Malin

Hehe, skadeglädje var det väl inte riktigt. Snarare gick tankarna till nån surrealisitsk film där han vandrade omkring med förvirrad min, med den där droppställningen rullandes bredvid, undrandes var han var och varför. En blanding av Gökboet och Kafkas Processen, typ.



Sen känns det mer naturligt med en gammal man i den outfiten, så det blev också lite kul.

2009-04-08 @ 16:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0