Helgen

Solen sken så vackert så i helgen och det gick ypperligt att visa lite hud. Som sig bör för unga flickor, enligt några open-minded pensionärer: "Det är fint att visa upp vad man har."

*lol*

(Jisses, "lollande" i min blogg... Men det passade bra där.)

Well.

Tema kärlek. Tänk dig en liten kyrka vid en sjö. Häst och vagn. Riskorn mot en blå himmel. En guldring eller två. Drömmar om ett lyckligt slut.

Eller tema lycka. Vågskvalp mot en strand, reflexer från en solnedgång i vattenytan, de sista strålarnas värme i ansiktet. Sand som skaver lite i skorna och påminner dig om att det är verkligt.

Addera lite kärlek från det första temat och ett par armar omsluter dig plötsligt och skyddar mot en frisk vårkvällsbris, varm andedräkt kittlar ditt öra, fingrar flätas ihop.

Livet ska vara fullt av sådana stunder.

Tyvärr får man inte tillfälle till det så ofta - vilket i och för sig bidrar till dess åtråvärdhet - så däremellan man får fylla ut tiden med annat. Jag har shoppat lite skor nu när vinterstövlarna inte passar lika bra längre. Billiga skor har jag hittat, så då går det ju att köpa fler istället! Det är bra, för det är svårt att hitta ett par som passar till alla tillfällen.

Jag shoppade dock ingen glass, trots högtflygande planer. Skandal egentligen. Men det blev dyra chokladpraliner istället och det går ju knappast av för hackor det heller!

****************

Återigen en tredagarsvecka. Våren är underbar med alla sina helgdagar.  =)

Kommentarer
Postat av: Helena

Riskorn?! Tänk på de stackars små fåglarna Malin! :)

2009-05-04 @ 19:55:59
Postat av: Malin

Ja, man måste ju koka riset först! Fast jag har alltid undrat om det inte blir väldigt klibbigt att kasta på finklädda människor då...

2009-05-04 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0