Helgen

Helgen började uselt men den tog sig trots allt.

Familjen kom på lördagen, då blev det lite shopping, lite fika och lite väggborrande. Trevligt och mysigt. När de åkt hem åkte A och jag till kyrkogården och promenerade bland alla ljus, som sig bör på Alla Helgona. På vägen hem köpte vi med oss pepparkakor, russin och hjortonsglögg. Men det var ingen tjuvstart för pepparkakor kan käre A äta året om, russin kan man ha till frukosten varje dag och hjortonsglögg är en helt annan sak än vanlig glögg.  ;-)

Söndagen blev också trevlig med lite bokläsning för en gångs skull (kommer ni ihåg den gamla goda tiden, när jag var bokmal?), solskenspromenad, äcklig pizza och väntan på Nya Säsongen av Top Gear. Synd att vi missade Parlamentet bara.

Hmm, en tredagarshelg gör det banne mig bara jobbigare att gå tillbaka arbetet, man hinner liksom vänja sig vid sovmorgon. Skönt att det finns en frukostrast att slappa på.  =)

Kommentarer
Postat av: hanna

det var en härlig tid! bokmalen malin. "det vandrande lexikonet" som din pappa mats sa om dig en gång. nu har jag viktor och johnnys bror som boktipsare. är fortfarande dålig på att hitta böcker själv...

2008-11-03 @ 11:56:45
Postat av: Malin

Det är väldigt mysigt att sitta och läsa en god bok, om man bara hade mer tid till det...

2008-11-03 @ 15:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0