Portugisiska

Flygbiljetter till Portugal den 18:e september är nu beställda!

Mer om själva resan senare, nu vill jag bara säga ett par ord om språket. Det är en månad kvar men jag har börjat kika lite på fraser, räkneord osv. Jag har läst franska och spanska vilket självklart är till hjälp men ibland blir det bara rörigare av det. Det är väldigt lätt att blanda ihop språken! Problemet med portugisiskan är också att man tänker spanskt uttal, vilket blir lite fel.

Vi ska bo hemma hos ett lite äldre portugisiskt par, vilket gör mig en smula nervös. Hoppas de kan lite engelska!

Jaja, jag ska förbereda mig så mycket jag hinner i alla fall. Jag har redan börjat. =)



Eu amo-te, eu quero-te, eu preciso de ti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0