En planlös tillvaro

Idag har det blivit officiellt - jag skjuter på uppsatsen till augusti. Min handledare backar upp mig i mitt beslut. På de här två veckorna som är kvar till vårens inlämning skulle jag inte kunna få ihop en uppsats jag kan vara nöjd med. Eftersom jag vill vara nöjd med den, den är ju trots allt avslutningen på fyra års studier, verkar det bättre att ta sommaren på sig.

Självklart uppstår nu vissa motivationsproblem. Helt plötsligt har jag tre och en halv månad på mig. Då kan jag väl lata mig lite nu? Ja inte känns det som att jag kommer få någonting gjort idag i alla fall... Dock skulle det vara skönt att ha den klar, innehållsmässigt om inte annat, innan Frankrikeresan i mitten av juni. Det borde inte vara några problem, eftersom det innebär tre extra veckor att lägga till på min ursprungliga tidsplan, men jag ska inte lova något. Då kanske jag får skämmas sedan. Som tur är är det bara jag själv som drabbas av min enorma lathet.

Hmm. Helt plötsligt har jag alltså inget schemalagt förrän i slutet av augusti! Förutom sommarjobb då, efter midsommar. Är det sommarlov nu eller?!

Idag läste jag förresten den senaste i raden av "Byte-böcker", nr 11 - Explosivt byte (av Janet Evanovich), litteraturens motsvarighet till den godispåse jag samtidigt käkade upp. De gör underverk för humöret och är väldigt svåra att lägga ifrån sig. Det här är inte ett av mina vanliga boktips, det här kan ni faktiskt ta till er. I alla fall de av er som känner er kvinnliga. (Men jag gillar inte att utesluta folk på grund av kön, självklart kan ni killar också läsa dessa böcker. De är fulla av explosioner vill jag lova.)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sådär. Det funkade att kommentera från Mari´s dator men inte min.

Ville bära säga välkommen in i klubben. Visst vill man att D-uppsatsen ska bli ngt man är stolt över och just därför skjuter jag med upp den till augusti (eller när den nu blir klar)

//d

2007-05-08 @ 17:00:21
URL: http://djs.blogg.se
Postat av: Malin

Det är skönt att man inte är ensam i alla fall! Det känns som att väldigt många gett upp om denna opponeringsomgång, vissa redan från start. Det är ju vi som tar det här seriöst, inte sant?! ;-)

2007-05-08 @ 19:46:36
Postat av: Nicke (Z)

Låter som en bra och skön idé om jag får säga mitt.. Jag som är gammal har varken råd eller tid att skjuta upp den så jag måste kämpa på... Dock är det ju en sista utväg och vem vet, vi kanske ses i augusti..

2007-05-08 @ 20:56:21
URL: http://websurfers.blogg.se
Postat av: Malin

Niklaz - Jag tvivlar inte på att du hinner få en utomordentlig uppsats klar till den 22:e. Tyvärr får jag väl säga, för egen del, eftersom jag gärna ser dig i augusti! Vi upphandlare måste ju hålla ihop!

2007-05-09 @ 12:08:19
Postat av: Anna

Malin, du vet väl att du gör mig väldigt nervös när du bestämt dig för att skjuta upp upsatsen till hösten? Var inte du den ordentliga av oss?! Måste definitivt höras om Guiden, mitt liv är ju sååå lugnt just nu, så säg bara till! Behöver lite kul! :-)

2007-05-09 @ 20:22:14
Postat av: Malin

Ja, jag minns en tid när jag var en duktig och ordentlig flicka, det var tider det... :-)

2007-05-10 @ 15:29:40
URL: http://celeritas.blogg.se
Postat av: Hotmh

Keep the good works comming.

2008-02-05 @ 12:53:25
URL: http://www.hotmh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0