Bilar och en film

Helgen hemma blev trevlig, trots att The Ark inte fick vad de förtjänade (och då menar jag inte ett kok stryk utan en topplacering). I lördags var det motordag i Igelfors - en trevlig överraskning! Temat var dock i år "hot rod och street race" vilket inte riktigt faller mig i smaken. Den finaste bilen stod istället på besökandeparkeringen, en Citroën SM i snyggt skick.

Nej, det var roligare förrförra året. Då fanns där vackra italienska skönheter samt en del ovanligheter man inte ser på vägarna var dag, till exempel en Ginetta, en Matra Bagheera och en Marcos:

image5


Igår såg jag för övrigt Pans labyrint. Jag hade väldigt höga förväntningar på den filmen, "en mörk saga" har den beskrivits som (det låter ju som något i min smak). För de som inte vet handlar den om en liten flicka i Spanien under inbördeskriget. Hon är/tror sig vara prinsessa i en underjordisk värld och måste klara av vissa umaningar för att få inträda i sitt rike. Samtidigt är hennes vardag, hos styvfadern krigsgeneralen, hård och skrämmande. Jag hade hoppats att sagoinslaget skulle vara större men den var helt klart sevärd. Jag rekommenderar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0