Det var det.

Paris var vad jag hoppats på. Vädret var en bonus. Jag hade fruktat en fransk storstadshetta men det var riktigt humana temperaturer. Tur det, varför ge fötterna konkurrens på få-malin-att-vilja-hoppa-framför-en-bil-området? Gå, gå och gå, så funkar sådana här resor... Kompletterat med att sitta i buss tre dagar i sträck (och det är bara ena vägen). Bussresor är inte för alla. Stödstrumpor däremot är för alla.

Vi (Marie och jag) hann med Eiffeltornet, Monets trädgårdar i Giverny, Versailles, La défense (Paris Manhattan), Montmartre med Sacre Coeur, snabba tittar på klassikerna som Triumfbågen och Notre Dame, samt självklart shopping. Dessutom gick vi på kabaret. Cancan. Livets fulla dos av bara kvinnobröst. 

MEN det var skönt att komma hem. Till en ny tvåa faktiskt, med noll kronor i hyra. Huruvida hyresvärden kräver andra tjänster i ersättning återstår att se. A bargain oavsett, det är min syn på saken.

En vecka kvar till Finspång och sommarjobb.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att ni överlevde. Skönt att ni inte tog Italien i år va? :-) Tack för kortet förresten, men jag antar att ni varit hemma länge innan kortet kom fram!

2007-06-27 @ 19:40:03
Postat av: Malin

Det kändes som att vi var i italien. "De här italienska...", "nu när vi är i italien...", "italien är..." osv osv. Från både Marie och mig. Innan, under och efter.

2007-06-28 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0