Just ja!

... man måste ju sammanfatta året också!

Nu har jag gjort en rejäl bloggrunda och insett att jag ju missat årets blogghöjdpunkt - att få frossa i allt som hänt i ens eget oerhört intressanta liv det gångna året. Kortfattad som jag är innebär detta nog inga överdrivna plågor för er stackars läsare. Here it comes.

2006 innebar vissa uppvaknanden för mig. Nya upplevelser satte, på grund av mitt tidigare leverne, stora spår i min person. Positiva spår, vill jag tillägga. 2006 gjorde mig redo för 2007.

Detta år inleddes med omtumlande känslor av skilda slag. Jag gick på flera anställningsintervjuer, med en nervositet som avtog allt eftersom jag blev varm i kläderna, med en ångest inför livsomställningen, med en viss triumfering över intresset från arbetsmarknaden. Distraherade gjorde kärlekslivet med långdragen förvirring och svartsjuka till slut förlöst av motpartens nej tack.  Ett ypperligt beslut med tanke på vad som komma skulle.

D-uppsatsen och avslutningen på studierna sket sig totalt. Efter sjutton år i skolbänken tog motivationen slut. Patetiska intyganden från min sida om att jag visst skulle bli klar, de kommande månaderna hade jag minsann mer tid, avslöjades gång efter annan som tomma ord. Den följetongen fortsätter 2008.

Efter den inledningen är 2007 hårddraget endast två saker för mig. Det är övergången från student- till "vuxenlivet". Och det är A-som-i-Alldeles-alldeles-underbar.

Jag såg honom första gången på Valborgsmässoafton och jag kan fortfarande inte tro allt som hänt sedan dess. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag fått honom. Nog kommer jag ihåg det första ögonkastet alltid, och kanske gjorde jag bort mig den kvällen men hur kan jag bli generad över det när det ledde till nåt så bra? De första veckorna var otroliga och sedan har det bara fortsatt och fortsatt.

Hösten kom med anställning hos Försvarsmakten (låter det inte lite coolt, eh?) och en ny era i livet. Jag är lycklig nog att ha fått mitt drömjobb, där jag varje dag får syssla med precis det jag inriktade mina studier mot. Sådant ska man inte ta för givet. Jag känner att jag klarar av arbetet samtidigt som det innebär dagliga utmaningar, jag hoppas att det fortsätter så.

Att håva in drömjobbet innebar också att jag fick tillräcklig ekonomi för att kunna inhandla drömbilen. Det är en helt otrolig känsla varje gång jag ser den. Ni som känner mig förstår. Den är min min min! Jag låter töntig men det är så det är. J a g  ä g e r  d e n  b i l e n. En nästan sprillans Alfa! Och den krånglar nästan inte alls!  ;-)  (Allvarligt, det gör den faktiskt inte.)

Så. 2007 har gått och jag är chockad över hur mitt liv ser ut idag. Jag har ett jobb, en sambo, en bil (ja till och med en kombi) och jag ger mina vänner ångest. Jo, vi är vuxna nu. Livet är dock aldrig perfekt. Det består fortfarande av vardag och grubbel och tvivel och sömnbrist. Men jag ska inte glömma det jag har. Mitt liv innehåller faktiskt det jag strävat efter eller drömt om sedan länge. Jag ska undvika att leta efter mörker.

Skål för ett ljust och miljövänligt 2008! Och skål för sömn! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Gott nytt!!!
Och grattis i efterskott.

Just ja, vara bara lugn. Din alfa rättar nog in sig i ledet snart och börjar krångla som alla andra gör. ;)

//d

2007-12-31 @ 15:00:44
URL: http://djs.blogg.se
Postat av: eBbA

Jag hoppas verkligen, verkligen att 2008 fortsätter lika bra för dig som 2007 slutat! Ni är sååå himla söta och man blir bara så glad av att se hur lyckliga ni är!

Önskar dig världens bästa 2008! Jag tror det blir ett bra år på många sätt... Framförallt om ni kommer ner o hälsar på=)

2008-01-01 @ 22:33:11
URL: http://ebbaluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0