It all comes down to the money.

Nu är vi hemma efter Sverige-turnerandet. Tre nätter i Finspång, två i Gävle och två i Surahammar, ett utmärkt sätt att förlänga julen. Nu har jag dessutom chokladaskar så det räcker till påsk, perfekt.

Nu väntas januari, månaden som kommer ta kål på min ekonomi. Jag som just fått en och en halv lön på en gång. Nu väntas räkningar för rostskyddsbehandling, försäkring, skatt och service. Tur att Alfan är värd sin vikt i guld, annars skulle jag ju få börja ifrågasätta klokheten i mitt bilköp.

Trots dessa kostnader riktas uppmärksamheten just nu mot en platt-tv... Nja, egentligen är tvn bara en ursäkt för mig att få köpa en ny bokhylla. Jag behöver verkligen en, mina älskade tegelstenar ligger väl och möglar på broderns vind just nu. Platt-tv eller inte, en bokhylla ska jag ha!

Gott nytt år på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0