Tredagarshelg!

Det blev en roadtrip till Göteborg, med det främsta skälet att se Coraline på bio. Den går ju visserligen att se i Örebro men i de större städerna visas den även i 3D! Det var riktigt coolt och kändes helt naturligt. Det finns nog knappt någon mer passande film att se i 3D heller, Coraline är en väldigt snygg, lite mörk stop motion-film, som bara blev ännu snyggare med den tekniken. Trist att inte få den i 3D på dvd:n sen!



Kul att få sällskap av en gammal klasskamrat på bion också! Efteråt strosade vi runt i Göteborg litegrann, jag har inte varit där så jättemånga gånger och uppskattade en liten rundtur! 

På lördagen blev det lite shopping, hittade inte jättemycket men en tröja och ett par böcker i alla fall. Och en stor godispåse på hemvägen.  =) 

Tillbaka i Örebro blev jag nästan lite småfull på slattar från andras glas på Bärseback, jag tål ingenting... 

Idag blir ett besök på kattmässan på Conventum! Hoppas på att se lite gulliga kittehs och fulsnygga rexar som jag kan stoppa näsan så nära som möjligt för att se om jag tål dem. 

Tanken från början var också att ta en sväng till fälttävlansdagarna på Strömsholm men det får bli nåt annat år. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Malin nog för att jag vet att du är väldigt ekonomisk av dig men att dricka slattar på Bärseback känns som ett onödigt (hälsofarligt!)sätt att tänka ekonomiskt på =)

2009-06-07 @ 14:09:54
Postat av: Malin

Hehe, såå illa var det inte, jag delade drinkar med Sofie och fick en liten punsch också.

2009-06-07 @ 16:11:31
Postat av: MarySaintMary

Åh, jag vill jättegärna se Coraline, men jag vill läsa boken först! Har du läst den? Jämförelser?

2009-06-07 @ 19:38:11
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Malin

Nej, jag har inte läst boken så jag kan inte jämföra men det känns som att man borde vara mer nöjd med denna filmatisering än Stardust!

2009-06-07 @ 20:08:44
Postat av: Emelie

Mysig film ja! Var jätteskoj att träffa dig också! Sakna bara inte Göteborg alltför mycket nu när du är tillbaka och jobbar i lilla Arboga igen, hi hi.

Kram!

2009-06-10 @ 10:22:35
Postat av: jonathan

Hej Malin,

Jag hittade din blogg i natt, en av dessa sömnlösa nätterna när ”slösurfa” är det ända sysselsättningen som fungerar. Att läsa din blogg väckte en glad känsla i mig, jag gillar sättet du skriver på, det känns ”skönt” på något vis, avslappnat.

Ska försöka presentera mig lite, du är inblandad i historien som jag hitintills tycker är den mest pinsamma i hela mitt liv, det var sisådär 10 år sedan (shit, jag borde Verkligen ha släppt detta nu) och jag skickade ett helt galet mail till dig. Jag minns även något om ett samtal en sommarnatt och hur jag nästan dog av skam i personalmatsalen på Viberga Storlager. Du tog det hela väldigt snyggt tror jag.

(Jag vet det är galet länge sedan, men..)

Jag vet inte riktigt varför jag skriver till dig, men jag är just nu i en situation då jag blickar väldigt mycket tillbaka i mitt liv, funderar mycket på och försöker att ”bearbeta” saker jag gjort och saker jag har varit med om. Och så dök du upp och det fick mig att minnas.

Hoppas allt är fint!

Får jag göra en blandskiva till dig?

//Jonathan

2009-06-11 @ 02:25:43
URL: http://c-o-t-s.tk
Postat av: jonathan

Vad glad jag blir! Skönt att det inte verkar som du tyckte jag var galen i alla fall. Som jag skev, jag tyckte du tog det väldigt snyggt!

Jag är kanske väldigt naiv nu men jag ställde en fråga som jag inte fick svar på, tänkte att du kanske missade den? haha. Det kanske var med mening, men kanske inte.. Jag lovar att det här inte ska bli någon följetång! Det skulle betyda ganska så mycket för mig bara.

Tack, en fin sommar till dig också!

2009-06-11 @ 22:51:32
URL: http://c-o-t-s.tk
Postat av: jonathan

tyvärr så har jag inte det..

2009-06-12 @ 19:05:30
URL: http://c-o-t-s.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0