Bra vibrationer, o-o-ooh

Jag har länge funderat på en sak angående den allmänna sanningen "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Hur ska man förhålla sig till detta egentligen? Kanske har ni också funderat på den här frågan. 

Ska man behandla andra som de behandlar dig, eftersom det tydligen är så de vill bli behandlade enligt devisen ovan, eller ska du behandla dem så som du själv vill bli behandlad, trots att det kanske inte är vad de skulle vilja? Och om du nu skulle behandla dem så som de verkar vilja bli behandlade, hur ska de då kunna få reda på hur du skulle vilja bli behandlad, eftersom du då inte kan behandla dem som du skulle vilja bli behandlad? 

Det är rörigt det där... 

I vilket fall, eftersom jag är på topp just nu, tänker jag försöka sprida lite positiv energi och värme omkring mig. Kanske kommer jag att få detsamma tillbaka! 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Klurigt värre. Har inte tänkt på det på detta sätt förut. Ingen kan ju bli behandlad som den vill eftersom alla behandlar en som de själv vill bli behandlade. Fan vad jobbigt det blev att träffa människor nu då!

2009-07-31 @ 11:57:05
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: MarySaintMary

Fin bild :)



Jag har läst nånstans nån gång att det där är en ganska dum devis, och att den i själva verket borde lyda "behandla andra så som DE vill bli behandlade", typ. Fast som du säger, det kan man ju inte veta.

2009-07-31 @ 14:12:26
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Marie

Djupt!

2009-08-02 @ 20:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0