Segersjö

Det var en rolig helg det där. Lördagen spenderade jag vid ett stockhinder ute på ett fält, med frustande hästar galopperandes förbi med jämna mellanrum. På kvällen rockade Sten & Stanley loss, de var riktigt charmiga. På söndagen hjälpte jag till att laga mat till de 250 funktionärerna. Och fikade en massa i VIP-tältet.

Hela pojkens familj var där, som alla år, så jag fick tillfälle att spendera lite tid med dem också. Eftersom de var de enda där jag kände sen förut skapade det en samhörighetskänsla jag gillade. Men de andra där var också supertrevliga. Ägarna/arrangörerna Ann och Robert Montgomery-Cederhielm var riktigt färgstarka, ett karismatiskt par. Deras släkt har bott på Segersjö sedan 1700-talet. Rätt häftigt.

Nu ska jag försöka organisera upp lite här hemma. Vad ska man ha möbler till om man inte använder dem? Garderoberna och byråerna ska fyllas på ett lite mer logiskt sätt hade jag tänkt mig. Pyssligt = mysigt.

(Countdown: En vecka kvar till praktik.)

Kommentarer
Postat av: Wayhalmiton

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2008-02-11 @ 09:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0