Då har vi firat in våren!

Det blev ett jättemysigt valborgsfirande igår med grillning i solen och så småningom Wii inomhus. Någon brasa besökte vi dock aldrig... Skit samma, att jag fick beskåda en eldslukare (heter de så även när de sprutar på elden?) kvällen innan väger ju upp.  =) 

Det är lite konstigt det där med att det efter ett tag ofta slutar med att alla tjejer samlas i köket där det finns ro att prata och alla killar i tv-soffan där de skriker och brölar framför en omgång Wii Sports tennis. Är detta en medfödd eller inlärd skillnad mellan könen? 

Med tanke på den ettåring av kvinnligt kön som deltog i gänget igår så gissar jag på det senare, för hon pratade inte lika mycket som hon headbangade till In Flames.  ;-) 

Eftersom jag firade en årsdag igår vandrade tankarna tillbaka till föregående år och hur mitt liv sett ut vid olika tillfällen. I och med att det även är Valborg är det möjligt att minnas vad jag gjort den dagen även längre tillbaka i tiden. Då går det bra att jämföra mig själv idag med hur jag var det och det året, se hur jag utvecklats och få lite perspektiv på dagens Malin. Vad som märks när man steg för steg bläddrar bakåt i minnesbanken är att man man hinner med väldigt mycket på ett år. Det får en att undra hur man kommer att vara om ytterligare ett, tio eller femtio år... Ganska spännande egentligen, eller hur? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0