Har hittat en ny frågelista!

1. Hur ofta tvättar du duschdraperiet? 
Hmm, det har jag aldrig gjort... Har i och för sig flyttat med någorlunda jämna mellanrum. Men nu har jag ett helvitt så det kommer nog att tvättas nån gång. 

2. Håller du med om att morgonrocken är ett av de mest nödvändiga plaggen? 
Jag använder min enbart när jag duschat, istället för handduk. Och det är absolut lite trevligare, men långt ifrån nödvändigt. 
  
3. Vilken är ditt favoritöl? 
Har inget. Dricker inte öl. 

4. Är du rädd för möss? 
Nej. Men det kanske inte skulle vara så roligt att ha dem boende hos sig. Om det inte är så att jag köpt dem i en djuraffär. 

5. Vilken hårfärg/ögonfärg skulle du vilja ha om du fick välja? 
Jag kan lika gärna vara en blåögd blondin som något annat. Trots att man låter både naiv och blåst. 

6. Känner du NÅGON som tycker om brysselkål? 
JAG tycker om brysselkål. Vaddå, är jag konstig då eller?? 

7. Brukar du sova middag? 
Nej. Men om någon annan ska göra det hänger jag på bara för att det är mysigt. Särskilt om det är någon man kan krama lite samtidigt. 

8. Har du glasögon? 
Nej. Men jag har faktiskt kommit på tanken att skaffa mig det bara för att se lite äldre och mer seriös ut på leverantörsmöten. 

9. Har du körkort? 
Ja, det har jag haft i över sju år. SJU år! Är man vuxen då? 

10. Äter du nyttig mat? 
Jag tycker om att äta nyttig mat men är dålig på att laga den. Snabbnudlar är tydligen inte så nyttigt...  =( 

11. Har du några syskon? 
Ja, en lillebror. Typ en av världens bästa killar. 

12. Kan du vifta på öronen? 
Nej. Kan folk verkligen göra det? Man kan visserligen förflytta dem lite i höjdled men vifta är väl att ta i? 

13. När handlade du en BH sist? 
Det var nog ett år sedan. Drygt. 

14. Kaffe eller te? 
Kaffe. Men inte mycket av den varan heller. I så fall en liten skvätt i en kopp mjölk. 

15. Vilken sport tittar du helst på på TV? 
Hästhoppning är skoj. De är så fina, hästarna, och så känner jag till alla namnen i eliten vilket gör det mycket mer engagerande. 

16. Har du någonsin haft en lila väska? 
Inte vad jag kan minnas, nej. 

17. Har du snickrat något nån gång? 
Jag kommer banne mig inte ihåg nåt från slöjden. Jag vet att jag och Sara gjorde en ful tomte av lite olika träbitar, och jag kommer ihåg ett par svarvade ljusstakar. Och en sån där liten bordsflaggstång. Men en hel del IKEA-möbler har jag monterat, räknas det? 

18. Kokar du egen sylt? 
Nej. Tanken har aldrig slagit mig. 

19. Brukar du ha målade naglar? 
Nej. Jag kanske har målat naglarna två gånger i hela mitt liv. Sen är det ju inte snyggt att framhäva korta sönderpillade naglar heller. 

20. Staden eller skogen en ledig dag? 
Det blir ju oftare staden, i alla fall nu när jag bor därinne. Det finns mer att göra där och ofta har man specifika grejer man vill uträtta också. Men egentligen är det väldigt lite som slår en skogspromenad. 

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Jag tycker också om brysselkål!

2009-05-17 @ 14:27:07
URL: http://metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Daniel

Punkt 14 tar jag faktiskt åt mig lite cred för. =)

När det gäller punkt 3 är målet att kunna ta åt mig cred där med. ;)

2009-05-17 @ 22:20:26
URL: http://www.zatzy.com
Postat av: Malin

Skönt att jag inte är ensam Maria! =)



Daniel, du förtjänar lite cred faktiskt! Vad gäller punkt 3 kan jag bara önska dig lycka till... ;-)

2009-05-17 @ 23:27:18
Postat av: Hanna

jag älskar listor! måste kopiera den här någon dag och lägga in på min blogg. inte nu. för nu ska jag läsa en uppsats och sedan opponera lite på den.

2009-05-18 @ 15:23:46
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0