Trivsel

Relationen mellan begreppen längtan och saknad är densamma som mellan alone och lonely

Jag längtar efter den kryddiga, berusande doften från en pojknacke. Där strax under örat ni vet, där det är så mysigt att borra in näsan. Men pojkar verkar inte få sådana där sköna rysningar av nosgos och kyssar där, så som vi flickor får. Vad är era erfarenheter av det? 

Nu har jag varit i Finspång några dagar och njutit av trädgården och alla fjärilarna som invaderat mammas och pappas blomrabatt. Dessutom hade vi vår årliga släktträff igår där vi lekte några simpla men roliga lekar, åt, skrattade och dödade myggj*vlar. Hoppade studsmatta gjorde en del av oss också! Vissa yngre förmågor var lite för vilda men jag och min kusin Sussi (i 40-årsåldern) fann varandra på samma nivå.  =)

Idag bjöd bror och Jessica på kräftor och äppelknyten, och som om inte det vore nog skickade Jessica med mig två påsar trattkantareller! Puss på dem alltså...  Och på mamma och pappa förstås, som ger mig en massa god mat och ger min Romeo lite oljepåfyllning. 

One week of vacation down, two to go... (Och så ska man inte tänka...) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0