Lista

Jag lånar en gammal lista av soojung, det är ju roligt med sånt.

Jag...

Är: Lat.
Ger intryck av att vara:  Trött och lite förvirrad. Vilket kanske är sant iofs.
Mår: Bra förutom en trött arm efter en anbudsstämplingsdag. Jag är inte trött i övrigt faktiskt, jag sov väldigt gott i Helenas mjuka gästsäng i natt.
Ska: Ha en slapp myshelg, förhoppningsvis.
Har: Haft en trevlig arbetsvecka där jag hunnit mycket men inte det som jag från början tänkt hinna göra.
Bör: Bära upp ett par tunga kartonger till förrådet.
Kan: Knappt lyfta dem.
Vill ha: En solig och färsgsprakande hösthelg.
Skulle vilja: Åka på utflykt någonstans.
Tycker om att: Ha det fint och ordnat omkring mig.
Drömmer om: En Trissvinst. Åtminstone någon nolla.
Längtar till: Jag behöver inte längta, helgen är ju här!
Fasar inför: All tid som försvinner.
Har ett brinnande intresse för: Digitala klockor, mina pengar och min själsliga utveckling.
Bryr mig om: Alla mina älsklingar (min familj, mina vänner och mina saker).
Trivs med: Lugn och ro (även om lite dramatik i vardagen kan vara rätt intressant).
Planerar att: Borra några hål till i väggen.
Bor: I en nybyggd lägenhet på 31 kvadrat.
Skulle vilja bo: Lite närmare en skog att promenera i.
Klär mig gärna i: Kläder som inte töjer sig efter en dags användning.
Dricker gärna: Apelsinjuice med mycket fruktkött.
Äter helst: Sådant jag inte själv behövt laga.
Tränar: Inte alls. Jag slutade gå ner till gymmet i våras och nu har jag inte ens långt att cykla på morgnarna.
Tittar ofta på: Sitcom-repriser. Men "ofta" var att ta i.
Lyssnar ofta på: Samma skivor/spellistor om och om igen, eftersom jag är för lat för att byta.
Stolt över: Min lillebror. Och A, oftare än han tror.
Styrka: Empatisk, lugn och ordningsam.
Svaghet: Helt odisciplinerad. Rimmar det illa med att jag är ordningsam? På nåt sätt får jag i alla fall ihop de två personlighetsdragen.
Beundrar: Människor som tar tag i sina liv när de inte är nöjda.
Rädd för: Att livet bara passerar. Och att fastna i den tanken istället för att leva. (Men det var länge sedan jag slösade bort mitt liv på tomhet, nuförtiden fylls jag ständigt av minnen. (Minnen = min definition av vad livet består av.))
Ovana: Att sätta tänderna i mina nagelband.
Lördagskvällar: Spenderar jag oftast nyktert. Och med "oftast" menar jag typ jämt.
Sak jag ska köpa när jag fått lön: Vinterdäck. (Absolut inte Winnerbäck, som jag nästan tyckte att jag skrev.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0