Vackert inomhus, vackert utomhus. Vackert inombords.

Har man i stort sett inrett klart i sin egen lägenhet får man gå vidare till någon annans, det är sammanfattning av helgen.  =)  Mycket Ikea, mycket pengar, mycket god mat och mycket trevligt.

Måndagen började med punka. Trist men då fick jag ju en ursäkt att ta bilen till jobbet! Kanske inte den bästa dagen att vara ute på vägarna i och för sig, snöigt och dant. Jag uppskattar dock när de inte saltar vägarna, det är mycket finare så. Inspirerad spenderade jag eftermiddagen ute på vinterpromenad. Allt är så tyst och gosigt inbäddat i snö, väldigt mysigt. 

Efter att ha kommit hem fick jag en ingivelse att besöka Åhléns kuddavdelning. (Det är väldigt trevligt att kunna följa en sådan ingivelse utan annat besvär än en tvåminuters promenad, i must say.) Efter 20 minuters velande köpte jag en soffkudde men den får nog inte stanna. Den är fin och blommig och skulle skänka lite hemtrevlighet till stället men den skär sig lite med mina Design is Evil/Design is Love-tavlor. Hmm, hur hittar man den perfekta kudden? Jag kanske får sy mig en...

Jag vet att jag ville ha ett vitt cleant hem men nu känner jag att det vore trevligt med något som bröt av faktiskt. Lite mönster, lite trevnad. Tur att julpyntet snart kommer som räddaren i nöden.

Nä, lite glass på det här. Lite Cheesecake Brownie av Ben & Jerry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0