Anger Release Machine

Kika på den här grejen, kanske något att ha stå bredvid kaffe- och snacksautomaten på jobbet?



Det är en Passive Agressive Anger Release Machine, en interaktiv skulptur gjord av ett par konstiga konstnärstyper.

Känner du dig arg eller frustrerad stoppar du i ett mynt i maskinen och väljer valfri del ur en kinesisk servis som maskinen sedan puttar framåt. Porslinet faller då ner, krossas i tusen bitar och lugnar din själ. Och du behöver inte städa upp efteråt!

Personligen har jag aldrig fattat det där med att vilja kasta en massa saker när man är arg. Möjligen kasta saker på den/det man är arg på, då är det i alla fall någon mening med det. En boxningssäck kan jag dock tänka mig fungerar. Det är bara att tejpa på en bild på objektet för sin ilska och sätta igång. Bra träning också, har jag förstått.

Det finns en säck nere i gymmet på jobbet. Och en färgskrivare uppe på kontoret. Tejp har jag också...

Om nu andan skulle falla på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0