En lärdom

Alla människor kommer med bagage och en mer eller mindre komplicerad självbild, det är inte något som är förbehållet en själv. Alla har så otroligt mycket mer under ytan än vad första intrycket kanske ger sken av. Jag ska se till att inte utgå ifrån att alla andra är lyckliga och har en mycket sundare inställning till saker och ting än vad jag har. Jag kan påverka andras liv i samma mån som de kan påverka mitt. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är en levnadsregel som inte kan överskattas och som jag verkligen vill leva efter.

För övrigt: Ska jag ta det som ett tecken att det blev världens oväder när jag till slut kapitulerat för värmen och gått med på att för första gången på tre somrar åka och bada?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0