Nyårslista

När jag började blogga hade jag tänkt att jag skulle skriva en massa roliga listor och sånt men det har i stort sett aldrig hänt. Men nu blev jag sugen på att sno denna frågelista. Det är inte för sent för den än, 2008 har ju just börjat.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har tagit steget ut i arbetslivet, jag har börjat dela säng permanent, jag har köpt bil, jag har köpt en levande julgran och jag har bloggat.


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Nyårslöften är en tradition som aldrig drabbat mig.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte som jag vet. Eller de.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike och Luxemburg. Genomresa räknas.

6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
Knäck. Det blev ingen alls 2007. =(

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Sista april - första ögonkastet.

8. Vad var din största framgång 2007?
Min anställning.

9. Största misstaget?
Att skjuta upp D-uppsatsen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget värt att gnälla över. I alla fall inte så här i efterhand.  ;-)

11. Bästa köpet?
Jag  v i l l  säga Alfan men frågan är om inte laptopen var det bättre köpet. Om den nu bara kunde sluta sega sig så...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Alfan. Om jag inte vägrade tänka på det skulle jag ha ångest.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, det har varit ett bra år.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Snow Patrols "Chasing cars" och Massive Attacks "Karma coma".

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och tror jag. Pendeln har svängt mer detta år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit på uppsatsen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Pendlat.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma i Finspång, med hela släkten.

19. Blev du kär i år?
Det blev jag.

20. Hur många one night stands?
De går inte att räkna, så få är de...

21. Favoritprogram på TV?
Top Gear!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
Denna fråga fick mig att inse hur lite jag läst detta år (jämfört med tidigare år alltså, inte jämfört med er). Hmm, läste jag Jonathan Safran Foers "Extremt högt och otroligt nära" hitom årsskiftet 2006/2007? I så fall är det nog den.

24. Största musikaliska upptäckten?
Visst hade jag hört dem tidigare men det var först i somras jag upptäckte briljansen hos Massive Attack.

25. Något du önskade dig och fick?
A-som-i-Andreas.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ett par miljoner kronor.

27. Årets bästa film?
Jag kommer inte på någon på rak arm, jag har nog mest sett äldre filmer i år. 2008 ser jag fram emot Tim Burton och Johnny Depp tillsammans igen, "Sweeney Todd" bara måste vara bra.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Bjöd släkten i Finspång på glöggryta. 

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En avklarad examen.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Under förändring, mognare.

31. Vad fick dig att må bra?
En blick på min bil. Lena ord från pojken.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kanske var det Peter Magnusson, möjligen var det dock 2006 jag var sugen på honom.

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Den miljöpolitiska.

34. Vem saknade du?
Bästisen Sara långt bort. Och brodern.

35. De bästa nya människorna du träffade?
A-som-i-NåtpassandepåA är en solklar vinnare förstås. Med honom kom några till förträffliga bekantskaper. Trevliga arbetskamrater har jag också fått.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att jag alldeles självmant letar upp problem i livet.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"Mad about the boy".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0