Lev ditt liv Tim Burton-style

"Bara några procent är fortfarande förälskade efter ett år."

Detta läste jag idag.

Är det så illa? Är det så svårt att hålla känslorna vid liv? Jag förstår det om man, när man lärt känna varandra bättre, märker att man inte passade så bra ihop trots allt, men trivs man fortfarande ihop och tycker om varandra förstår jag inte problemet.  Gör det här mina känslor speciella eller lurar jag mig själv att känna mer än jag faktiskt gör?

Det spelar kanske ingen roll. Allt jag vet är att världen ofta är rätt kall, trist och grå, och att vardagen tynger ner. Men för in lite magi i ditt liv och alla känslor förstärks - är du lycklig ger magin dig ett fyrverkeri, är du olycklig ger den i alla fall en bitterljuv dramatisk effekt, icke att förakta. Ett känsloliv i Shakespeare-anda ger krydda åt vardagslunken.

"Man blir inte förälskad i en människa för att denne är sympatisk eller osympatisk eller ens för den människans tusen goda egenskaper. Man blir förälskad i någon som väcker något inom en till liv." Så är det ju. Förälskelse är också det enklaste och mest effektiva sättet att känna magin här i livet men det går faktiskt även utan det, det minns jag. Allt som krävs är fantasi och inlevelse.

Dock kräver starka känslor sin man/kvinna. Det går åt mycket energi (vilket ju inte är politiskt korrekt nuförtiden). De närmsta veckorna ska jag passa på och trappa ner lite och få en del mer realistiska perspektiv.

Sedan är det dags för semester. Då kommer fåglarna att kvittra, färgerna kommer att sprudla och jag kommer att le.

Dessutom kommer det vara väldigt fint väder. Ni ska få se.



Kommentarer
Postat av: Augustlouise

Very nice site. Will sure visit again.

2008-12-10 @ 19:09:09
URL: http://augustlouise.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0