Tiden går. Och sätter sina spår. Etc.

Min lillebror ska flytta hemifrån! Han och Jessica har köpt en bostadsrätt. Den ligger vid sjukhuset, en tvåa, verkar jättebra. Men tänk att inte ha brodern i rummet bredvid när man är hemma i Finspång! Men jag har inte ångest över det faktiskt. Faktiskt.

Allt är ändå så konstigt nu, ingenting är som det brukar. Det känns som ett nytt liv. Att börja jobba innebär ju självklart förändringar. Ovälkomna förändringar enligt mig. Men jag låter så bortskämd när jag klagar på att arbetslivet inkränktar på min fritid (duh!) att jag ska tystna i den frågan här.

Att tycka så väldigt mycket om någon och bli omtyckt tillbaka är också ovant, båda delarna.

Men positivt är det. Jag känner mig lycklig, praktiken blir nog spännande, jag vill faktiskt ha ett jobb för första gången (eftersom betalt arbete slår obetalt) vilket gör arbetssökandet mer inspirerande. Brodern blir nog nöjd med att flytta, det är utvecklande. Jessica får nära till skolan.  ;-)  Och sist men inte minst - mamma får ett rum att inreda!

Kommentarer
Postat av: Helena

Blir helt glad när jag läser ditt inlägg! Hade det varit för något år sedan som Micke skulle flytta o du börja jobba så skulle du gråta... Känns verkligen som att du har det toppenbra just nu! Krama om sambon från mig och tacka honom för att han tar så bra hand om dig! :)

2007-08-18 @ 10:33:05
URL: http://Bolinas.blogg.se
Postat av: Malin

Du är så gullig! Och visst, jag välkomnar alla tillfällen att krama den killen lite. ;)

2007-08-18 @ 18:25:15
Postat av: Michael

Hallå! Det är din bror som talar!
:)
Jag var nere på banken idag och diskuterade lägenheten. Så nu är nästan allt klart, bara att skriva på papprena och sen börja renovera!
Så får ni komma o hälsa på sen! Fast det antar jag att ni vill. Kram!

2007-08-22 @ 12:11:07
Postat av: Malin

Michael: Så vuxet! ;) Ser väldigt mycket fram emot att se stället, synd att jag inte hann i helgen.

2007-08-23 @ 17:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0