Blir det tårta månne?

Idag sticker jag hem till Finspång. Imorgon är det nämligen släktkalas. Min bror fyller 21 den 3 maj, men då är ingen hemma. Mammapappa ska ner till min kusin i München och därifrån vidare ner till Italien, där de ska avnjuta vacker natur (och vin). Jag ska ut på resa jag också. Till Eskilstuna... Där väntar en anställningsintervju hos landstinget Sörmland.

Min lillebror blir 21! Han har jobb, bil, stadigt sällskap och letar för närvarande lägenhet. Jag vet inte om jag gillar det. De växer upp så fort...  ;-) 

Jag diskuterade det här med syskonkärlek med en bekant en gång. Han konstaterade att han skulle hoppa framför ett tåg för sin lillebror. Det är precis så jag känner. Tyvärr frågade jag inte om han skulle göra detsamma för sin storebror men det ligger ju i hans formulering att han inte skulle det, inte med samma självklarhet i alla fall. Kärleken blir så mycket mer påtaglig när den har beskyddande inslag, inte sant? Vilket leder till frågan: vågar man skaffa barn?

Michael - jag ber om ursäkt för det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0